onsdag 13 mars 2013

Jag vill ha vår

Tydligen så är det tre och en halv månad sen jag skrev nånting här sist.  Fy skäms på mig.  Men alltså, vad ska man skriva om, när varje dag består av tråkiga promenader längs med knappt plogade landsvägar och ett Busfrö som hellre snarkar framför brasan än sätter en enda tass utanför ytterdörren.  Odågan är ju desto mer angelägen om att få komma ut och virvla runt bland snödrivorna, men man är ju helt klart begränsad tills våren kommer. 

Men nu är våren snart här.  Det har jag bestämt.  SMHI delar inte min övertygelse, men det skiter jag i, för jag vill ha vår.  Nu.

Heter man Odågan så kan man ha roligt oavsett årstid.


2 kommentarer:

  1. Oj! Vilken energi! Det behövs nog mycket spring för att hålla värmen där ni bor! Vilka härliga snöhögar och vilka fina springvänliga gångar du har. Vi har inte heller någon vår här och skaren är så hård så det är inte lika roligt att springa PÅ snön som när man kan springa I den... Kramis!

    SvaraRadera
  2. WOW vilken massa spring i benen! Tar det aldrig slut? Man springer bäst och fortast på vintern, tycker jag. På sommaren är det för svettigt.

    SvaraRadera