söndag 11 september 2011

Mera utställning

I dag var jag iväg till utställningen i Gimo igen, den här gången för att kika lite på min nya favoritras - Berger de pyrenées a poil long.  Det verkade vara mer folk idag, och roliga raser var det också.  Många vall- och jaktraser att titta på.



Jag väntar ju otåligt på en valp från Jomgardens kennel, och medan jag väntar passar jag på att träffa så många berger som möjligt.  Hittills har jag ju träffat ett par olika uppfödare, varit iväg och kikat på vallning och nu även på utställning.

Marie som har Jomgardens kennel var inte där idag (hon väntar väl lika otåligt som jag på att Caramell ska valpa, det är ju vilken dag som helst nu) men några av hennes hundar var där.  Men bara Face race, inga poil long.

Däremot var Sara från Kennel Dirgis där med sin veterantik Ättan.

Här kommer lite berger bilder.


Såna är cadenetter vill jag ha på min blivande hund.  Jag tycker det är skitsnyggt!



Vem kan motstå ett sånt här ansikte?





Domare för dagen.  Jag tyckte hon var väldigt trevlig.




Sara och Ättan


1 kommentar:

  1. Så vackert så vackert :)

    Och käre värld vad spännande med valpning! Håller tummarna för att allt går bra och det blir en valp till dej! :)

    SvaraRadera