lördag 10 september 2011

Ursäkter och utställningar

Det var ju ett tag sen jag skrev nåt. Jag skulle kunna skylla på att jag har haft för fullt upp med hundarna för att hinna, men det är inte sant, för vi har tagit det väldigt lugnt i ett par veckor.

Jag skulle kunna skylla på att jag inte haft nåt vettigt att skriva om, men det har ju aldrig hindrat mig förut.

Jag har väl egentligen ingen bra ursäkt, utan har helt enkelt inte kommit mig för att skriva.

Men i dag har jag varit iväg på utställning i Gimo.  Hundarna fick stanna hemma, för jag släpade med mig mamma och hennes kusin som var på besök från Värmland, och vi skulle stanna och käka lunch på vägen hem, och då ville jag inte ha hundarna i bilen eftersom det var så varmt.

Utställningen var lite halvtråkig tyckte jag.  Bara 40 kineser, och väldigt lite publik runt ringarna.  Men jag träffade Busfröets uppfödare, och det var jättetrevligt.  Men det var väl egentligen dagens höjdpunkt, för så mycket mer roligt blev det inte.

Jag köpte lite prylar till hundarna så klart.  Ett nytt halsband till Busfröet, och varsin t-shirt till dom.

Pipleksakens tröja står det security på, fast han är världens sämsta vakthund.





Busfröet fick en camoflage t-shirt med "certified killer" på. Och det passar ju bra, för han är ju en hejjare på att fånga och äta flugor :-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar