fredag 30 december 2011

Jag antar utmaningen

Humlespunkarnas matte har lagt ut en utmaning om att svara på tio frågor.  Och varför inte.  Så här kommer mina svar:

1.   Vad gjorde du för 10 år sedan?
      Jag hade precis flyttat tillbaka till Sverige efter att ha bott 13 år utomlands.

2.   Vad gjorde du för 1 år sedan?
      Jag hade sagt upp mig från ett jobb som jag tillbringade alldeles för mycket tid på och skulle precis
      börja plugga igen för första gången på över 20 år.  Stinky hade precis flyttat hem till oss också.

3.   Fem snacks du gillar.
      Oj vad svårt.  Jag är väldigt ombytlig.  Men typ, ost och kex, nachos med guacamole, äh, jag vet
      inte, det beror på vad jag är sugen på för stunden.

4.   Fem sånger du kan hela texten till.
      Dom flesta Mötley Crüe låtarna präntade man väl in texten på under tonåren som fortfarande sitter
      som berg.  Och så lite diverse andra hårdrockslåtar som lades på minnet under samma period. 
      Tragiskt nog kan jag även alla Judd Nelsons repliker i filmen Breakfast Club, även det sen tonåren.

5.   Fem skaker du skulle göra om du var mångmiljonär
      Köpa ett torp med en del mark och ha grönsaksodling, får, getter, höns och kaniner och vara så
      självförsörjande och miljövänlig som möjlig, med typ solceller för elförbrukning, egen brunn osv. 
      Och så skulle jag tillbringa hela dagarna med hundar och djur och att gräva i jorden.  Och så skulle
      jag vilja ta jägarexamen och jaga fågel.

6.   Fem dåliga vanor.
      Jag spottar ut mitt tuggummi direkt på marken.  När jag är ute på en långpromenad med
      hundarna och det är långt till närmaste soptunna så lägger jag bajspåsarna i jackfickan.  (och
      glömmer ibland bort dom).  Jag är dålig på att låsa bilen.  Jag betalar aldrig räkningar i tid.
      Ibland har jag som sport att se hur högt betyg jag kan få på ett prov utan att ens öppna skolboken
      innan och plugga.

7.   Fem saker du gillar att göra.
      Hundiga saker, typ kurser, promenader, träning, soffmys, gå på utställningar (som publik) och bara
      titta på alla hundar.  Förutom hund-nörd saker så gillar jag faktiskt att gå i skolan!  Har haft
      jullov i en vecka nu och saknar alla kompisar och tycker att det är vääääldigt långt kvar till den
      16e januari då vi börjar igen. 

8.   Fem saker du aldrig skulle klä dig i eller köpa.
      Riktigt korta shorts.  Men förutom det så har jag väl på mig det mesta, vid rätt tillfälle.  Och ibland
      vid fel tillfälle.  En dag när jag skulle till skolan hade jag på mig lila strumpbyxor, blå kortkjol
      volanger och röda blommor, svart linne, rosa kofta och gummistövlar.  Stinky tittade på mig och
      konstaterade på tonårsvis att jag såg ut som ett dagisbarn som hade fått välja kläder själv.

9.   Fem favoritleksaker.
      Busfröet, Pipleksaken, Stinky, min nya symaskin och min laptop.

10.  Tio personer jag vill se göra den här utmaningen.
      Jag läser nog inte så många bloggar, så jag säger som humlespunkarnas matte; den om känner för't
      kan ju göra't.

Och så blev det ju en väldigt rörig layout ser jag så här i efterhand, men jag ids inte redigera den.  Ni får väl lägga till det i listan över mina dåliga vanor.

    

1 kommentar:

  1. Breakfast Club, såna braiga filmer görs liksom inte längre. Mycket synd!

    Och mångmiljonärsgrejen låter alldeles underbar, så skulle jag också vilja ha det :)

    Kul att du antog utmaningen, intressant läsning :)

    SvaraRadera