söndag 25 december 2011

Utebliven julhälsning

Här hade jag stora planer.  En snygg bild på Busfröet och Pipleksaken iklädda deras nya tomtedräkter som jag sytt åt dom.  Och en käck julhälsning till er alla.  Det var planen.

Verkligheten ser ut lite annorlunda.  Det blev bara en och en halv tomtedräkt.  Pipleksaken är jättefin i sin röda och vita overall.  Men efter att ha klippt mig själv i kjolen, sytt mig själv i fingret och sprättat samma söm fyra gånger så gav jag upp med Busfröets tomtedräkt.  Och när jag skulle ta mig i kragen och göra klart den så ringde mamma och behövde symaskinen akut. 

Och då tänkte jag att det kanske inte gör något att Busfröet inte har en tomtedräkt, han kan ju vara med på bild i alla fall.  Men det tycker inte Busfröet.  Han tycker att han ska ligga som en kringla framför brasan, med huvudet gömt under rumpan.  Och Pipleksaken tycker inte heller att han behöver vara med på bild.  Han tycker att dagen ska tillbringas innanför Sambos tröja, där det är varmt och skönt.

Så istället visar jag bilden som Mari skickade på valparna.  Och nästa år tar jag julbilden i april, för att vara säker på att hinna arrangera allt i tid.

God Jul och Gott Nytt År önskar jag er alla!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar