torsdag 27 oktober 2011

Kurssugen

I våras gick jag och Busfröet två kurser.  En aktiveringskurs på vår brukshundsklubb, och en agilitylydnadskurs på Uppsala Hundvänners Lokala Kennelklubb.  Och i slutet av sommaren gick jag och Pipleksaken på valpkurs.  Men nu suger det lite i mig att gå en till kurs.  Brukshundsklubben lägger ner kurverksamheten så här års, och att vara utomhus på vintern med en nakenhund är ingen höjdare, även om det finns fleeceoveraller.

Men UHLKK har sin kursverksamhet i ett ridhus under vinter halvåret. Fram till jul har dom öppen ring och koppelträning på onsdagskvällar, så jag tror jag ska stilla min hunger med att gå den.  Pipleksaken kan behöva komma ut och träna koppelgående runt andra hundar (vilket oftast inte är något problem) och människor (vilket ibland tydligen är skiiiiiitläskigt).  Och Busfröet behöver träna lite på att vara runt andra hundar utan att gå upp i varv och schäferpipa hela tiden.  Så det är planen för kommande veckorna, att turas om med Busfröet och Pipleksaken på koppel och ringträning.  Sen får vi se vad som finns efter nyår, då kanske vi ger oss på fortsättningskursen i agilitylydnad för Busfröet. 

Kul ska det bli i alla fall, vad vi än väljer.  Tycker jag.  Jag har inte frågat Busfröet ännu vad han tycker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar