lördag 22 oktober 2011

Underbara höst

Jag älskar hösten!  Och idag har vi haft perfekt höstväder för hundträning.  Solsken, nästan vindstilla och härliga höstfärger överallt.  Här kommer lite bilder på dagens träningspass.

Klossträning med Pipleksaken stod på agendan.  Vi har nu kommit till stadiet där jag står still brevid klossen, och Pipleksaken traskar runt från mittemot till fotposition.  Jag klickar när han trycker sin kropp mot mitt ben, men klickar även ibland lite random innan han kommit in i position, för att motivera själva ingången till positionen. 




Busfröet lägger sig gärna i, vilket jag visserligen inte uppmuntrar, men ibland drar jag nytta av det som störningsmoment i träningen.



Busfröet visar hur det ska se ut, efter att man har jobbat bort klossen.  Och jaaaa, jag vet att Busfröets ingångar är väldigt slarviga, och att det aldrig blir en 10:a där inte, men att nöta detaljer och finlir är inte riktigt Busfröets grej.



Vi tränar även en hel del stadga i sitt.  Busfröet väntar tålamodigt på sin tur att träna.  Här utnyttjar jag gärna honom som störningsmoment.  Pipleksaken får sitta kvar medan Busfröet tränar lite olika moment.  Pipleksaken är stadig som en klippa, även när Busfröet får godis precis framför nosen från honom.








1 kommentar:

  1. Vad duktiga dom är :)

    Har eventuellt planer på en till hund nästa år, och en av sakerna jag är lite rädd för är att det ska bli svårt att träna två hundar samtidigt, typ att man ska bli tvungen att stänga in den ena i ett annat rum när man tränar med den andra.
    Men det verkar ju gå bra för dig :)

    MVH/Linnea

    SvaraRadera