lördag 16 juni 2012

Saker man inte ska träna på under ett och samma träningspass

Jag använder omvänt lockande för att få stadga i sitt och stå (och kommer även göra det med ligg den dagen vi lyckas få till ett kommando på ligg).  Problemet är att när vi har tränat med omvänt lockande så går det inte att klossträna, för då tror Odågan att klossträningen går ut på att stå alldeles blixt still.   Jätteduktig är han på att stå alldeles blixt stilla.  Inte en millimeter rör han på sig.

Så dagens träningstips från mig är; träna inte omvänt lockande och klossträning under en och samma dag, för det blir väldigt knasigt då.

6 kommentarer:

  1. Ha ha, det var som när jag skulle lura Humlehunden till ett "rulla runt" och försökte till slut locka henne med godisen för att få runt henne. Och hon bara "Nähäe, jag vet vad du menar och jag tänker inte ta den utan stå blixt stilla här bara". Omvänt lockande är bra, fast inte jämt.
    Bah.
    Jag har för övrigt fortfarande inte fått henne att rulla runt, men det tror jag har med hennes eminenta prinsess-talanger att göra. För prinsess-hundar rullar tydligen inte runt på sig. Di kan ju bli smutsiga. Eller nåt.
    (Spunk har inga som helst problem med att rulla både hit och dit, för övrigt. Väldigt lite prinsess och eminent över henne.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ser framför mig hur Humlehunden, iklädd tiara, fnyser högfärdigt åt Spunk som rullar runt i lera iklädd gröna gummistövlar =)

      Radera
  2. Hm? Tiara och gummistövlar - Milda makter! Min husse skulle aldrig klara av att träna sånt där med mig! Fast visst tränar han ganska omvänt för det mesta... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Haha...Luddes kommentar är ju klockren. Tän vd vi tränar våra hundar omständigt ibland. Vilken tur att dom står ut med oss.

    SvaraRadera