tisdag 19 juni 2012

Valpar ska träna KORTA pass

I dag hade jag den braiga idén att tänka ut i förväg vad vi skulle träna på när vi kom till BK, för på sistone har jag märkt att det blir väldigt lätt att man bara liksom flummar runt, snackar med lite folk, flummar runt lite mer och sen åker hem.  Man får ju inte så mycket tränat på det sättet, liksom.  Så ikväll hade jag en plan.  Först en liten rastningsrunda när vi anlände, sen skulle jag lägga ett spår, sen skulle jag träna lite fritt följ och hopp över hinder, sen skulle vi gå spåret, sen skulle jag fika och sen skulle vi åka hem.  Det var planen.

Och jag höll den ganska bra.  Först gick vi vår rastningsrunda, sen la jag ett spår, sen tränade vi hopp över hinder och fritt följ, sen gick vi spåret och sen fikade jag.  Sen skulle jag ju åka hem.  Men så tänkte jag att jag bara skulle köra lite mer hopp-över-hinder-träning en snabbis och sen skulle jag åka hem.  Men så kom jag på att det kan vara bra att passivitetsträna också (läs; matte-hundnörd sitter och snackar skit med elaka uppfödaren och Bonnies matte).  Och så efter ett (ganska långt) tag så bestämde vi för att släppa hundarna för alla andra hade haft vett att åka hem och det var bara vi kvar på klubben.  Så vi knatade bort till Hundungdoms inhägnade agilitybana och släppte odjuren.

Efter mycket spring och lite tandvisning-träning så vandrade vi tillbaka och tränade på att hundarna skulle ligga i bilen (läs; mattarna stod på parkeringen och pratade).  Tillslut tittade jag på klockan och upptäckte att vi hade varit på klubben i tre timmar.  Tre timmar!  Valuta för pengarna får man ju i alla fall på våra gratis tisdagsträningar!

1 kommentar:

  1. Min husse brukar också träna på att stå och snacka. Typ, när vi är på promenad och så... Kramis!

    SvaraRadera