lördag 31 mars 2012

Jävla skitväder

Dagens storslagna planer har gått i stöpet.  Blodspåret jag la i går kväll som jag och Busfröet skulle ta nu på morgonen ligger under en halv decimeter snö.  Träningen på BK är inställd så det är ingen idé att åka dit och miljöträna med Odågan.  Premiärturen med cykel för Busfröet som jag sett fram emot kan jag ju glömma helt.  Ensamtid med Pipleksaken i skogen får lov att vänta på barmark eftersom han får tasskramp vid minsta lilla minusgrad.

Tur att Odågan inte bryr sig det minsta över snö och il-blåst i alla fall.  Vi har härjat runt i trädgården fast man knappt ser något bland all snöyra.  Vi har tränat inkallning och börjat lite på cirkelträning.  Fast bara på raksträckor, så då kanske man inte kan kalla det för cirkelträning.  Fast mest har vi bara lekt och larvat runt.

Dom nakna (som man måste fysiskt bära ut när det snöar och blåser) ligger och trycker framför brasan och låtsas att dom inte är kissnödiga.  Odågan, som är lagom fuktig från snön som smälter när man kommer in i värmen, ligger utfläkt på rygg i soffan efter morgonens snö-äventyr.  Jag räknar med att få en timmas lugn och ro innan Odågan tycker det är dags att gå ut och leka igen.  (och innan dom nakna faktiskt måste ut och kissa.)

1 kommentar:

  1. Verkar som om Odågan gillar slaskvädret lika mycket som jag... Kramis!

    SvaraRadera