tisdag 20 mars 2012

Träning på BK

Idag har Odågan besökt brukshundklubben för första gången.  Inte för att jag är en överambitiös matte-hundnörd som sätter sin stackars 13-veckors valp i hårdträning ännu, utan för att jag hade ett ärende dit och passade på att ta med mig Odågan.  Dom nakna drog en lättnads suck när vi åkte kan jag säga.  Två hela timmar av lugn och ro att se fram emot.

Väl framme tog vi en liten svängom i koppel, eftersom det inte blir mycket koppel hemma i trädgården.  Det gick väldigt bra.  Odågan nosade runt lite och undersökte området.  Sen skulle matte-hundnörd fika lite med andra hundnördar.  Då låg Odågan mest och sov.  Sen tog vi en till liten mini-svängom innan vi begav oss hem igen.

Så idag har vi tränat på att åka bil, att besöka en ny plats, att vara lugn och stilla när matte-hundnörd fikar, att hälsa på främmande människor, att titta på stora hundar på behörigt avstånd och att åka lite mer bil. 

4 kommentarer:

  1. Vilken supertoppenbra träning :)
    Speciellt att vara lugn när matte fikar. Sånt viktigt är speciellt bra att träna på.
    (Idag var vi ute i skogen med en kompis och hennes hund, och satte oss och fikade på en sten med varsin kopp kaffe. Alltså två koppar totalt. Sen kom Spunkhunden farande som ett jehu, rätt upp i planeten på mig, och då hade vi bara en kopp kaffe kvar.)

    SvaraRadera
  2. Fullt upp för en liten Odåga! Miljöträningen fuskade vi med och det straffade sig sen, så ut med er och kolla på allt medan Odågan ör liten plutt!

    SvaraRadera
  3. Fikaträning gillar jag! Det brukar bli en hel del godis för utfört lugnt beteende... Kramis!

    SvaraRadera
  4. Låter som en väldans bra träning för lilla Odågan.

    SvaraRadera