söndag 20 maj 2012

Agility och lydnadsdag

Idag var sista dagen på den fyra dagar långa rasträffen.  Fast Odågan och jag var ju bara med på tre av dom fyra dagarna.  Idag var det lydnad, agility och rallylydnad för hela slanten.

Det första vi gjorde när vi kom fram var att leta rätt på den enda strimman med skugga som fanns på hela gräsplan och slå upp läger där.  Sen tillbringade vi en väldigt lugn dag med att titta på när andra presterade.

Ann-Sofie Presterade med stort P, och kammade hem första plats i alla grenar hon ställde upp i.  Men det var det väl ingen som var förvånad över =)

Jag och Humlespunkarnas matte blev lite kaxiga där mot slutet av dagen (det var nog solsting) och bestämde oss för att nästa år, då ska minsann vi vara med och tävla, för då är Spunk och Odågan gamla nog att delta.  Spunk ska sopa banan med alla agility-hundar, och jag och Odågan ska göra bort oss på lydnadsplan.  Jag ser redan fram emot nästa års rasträff, som kommer att äga rum i Göteborg.  Då får jag ju en ursäkt till att sova borta också, för det är ju aningen för långt att köra hem varje kväll.  Lite bortskämd var man i år med bara dryga timmens resväg.

Här kommer i alla fall bilder på dagens duktiga ekipage.







Och är man berger-nörd (som man borde vara) så kan man se på samtliga bilder från helgen HÄR.

7 kommentarer:

  1. Ha ha, jag tror vi måste gå någon kurs i hur man hanterar tävlingsnerver innan det där inträffar ;)
    Tack för länken, smiter genast dit och kikar bilder :)

    Kul det var att träffa er i helgen!

    SvaraRadera
  2. Det ska bli kul att få läsa om alla era förberedelser till nästa års Rallylydnad... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Jättetack för alla bilder förresten, bilder där man faktiskt ser att det är en hund på bilden och inte bara ludd, och vad snällt att jag får "låna" och länka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod =) Det blev rätt så många bilder på Spunk. Hoppas några går att använda i alla fall.

      Radera
  4. Härligt att ni hade så kul! Självklart ska ni vara med nästa år. Själv har jag också bestämt att nästa år ska vi komma till start i åtminstone en agilitytävling.

    SvaraRadera
  5. Kul att se dig och Odågan i verkligheten!
    Låter bra det där med att tävla nästa år, det är ju meningen att man ska inspireras och våga ställa upp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja inspireras är verkligen rätta ordet. Och imponeras. Alla är så vansinnigt duktiga. Det var verkligen en trevlig helg och ser fram emot nästa =)

      Radera