fredag 6 juli 2012

Träningsdagbok

Jag har letat efter en ny träningsdagbok ganska länge nu.  Jag har en för Busfröet som är ett anteckningsblock i mindre än A5-storlek, med flikar i.  Men jag trivs inte helt med den, det blir liksom så rörigt när man bara skriver in saker på måfå (vilket man kanske inte ska göra, men jag är lite ostrukturerad av mig som person, därför behöver jag en färdig träningsdagbok där någon annan har fixat strukturen åt mig.)  Fast det kanske passar mig och Busfröet med en rörig träningsdagbok, för vi är ju ganska röriga i vår träning.

Men nu skulle jag vilja ha en träningsdagbok till mig och Odågan.  En som INTE är rörig.

I min jakt på träningsdagbok så hittade jag en sida på nätet där man fyller i sin träning.  Jag har bara använt den i ett par dagar, och det är alldeles för tidigt för att utvärdera om jag gillar den eller inte.  Men någon annan kanske gillar den.  Så vill ni kika på hela upplägget så finns den här.  Det jag hittills inte gillar med den är att det krävs en hel del information om sig själv för att få registrera sig.  Och jag är en sån där jobbig privat person som tycker att andra ska fullständigt skita i var jag bor, men det finns ju andra, normala människor här i världen som inte stör sig på sånt (har jag hört) och då kanske sidan är något att ha.  Nu fyllde jag ju visserligen i alla mina uppgifter (mumlandes fula ord samtidigt som jag skrev) men jag hade ju helst låtit bli.

I alla fall, min jakt på träningsdagbok för Odågan fortsätter, och medan jag letar kan jag fortsätta använda den här på nätet.

P.S.  Pipleksaken behöver ingen träningsdagbok för han kan bara sitt.  Och en gång kom han när jag ropade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar