fredag 6 juli 2012

Tvättdag

Idag har Odågan fått sitt premiärbad.  I badkaret alltså, inte i sjön.  Så nu är han ren och fin.  Det är matte-hundnörd också, för det var mycket vatten som stänkte.  För att inte tala om badrumsgolvet.  Och hallgolvet, för matte-hundnörd glömde stänga badrumsdörren.  Så inte nog med att Odågan och matte-hundnörd inte behöver bada på ett tag framöver, man slipper vaska golven också.  Badvattnet däremot, det var allt annat än rent.

Det hade varit smidigt att kunna hänga upp en dyngsur Odåga i tvättvindan utomhus.  Typ en klädnypa i vardera öra så är han torr på nolltid.  Men det strider nog mot flera djurskyddslagar, så då är det bäst att låta bli.  Fast man behöver ingen tvättvinda, upptäckte jag, för en dyngsur Odåga är en alldeles utomordentlig tvättvinda själv.












Och så här tjusig är han, dom få sekunderna han är stilla.


8 kommentarer:

  1. Alltså, den bilden där han tittar i kors och har benen åt alla håll. Jag menar, den bilden.

    Kan man få nobelpriset för bästa valp-bild?

    I så fall hade jag telefonröstat på dig och den bilden. (Om man nu telefonröstar på vem som ska få nobelpriset, minns inte riktigt? Det kanske var i melodifestivalen förresten, nu när jag tänker efter.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag får väl skicka in den till bergerclubben nästa gång dom har fototävling. =)

      Radera
    2. Tycker jag apselut :)
      *gilla*

      Radera
  2. Jomen så där är det ju när man badat, man måste bli halvt galen eller förresten helgalen går också bra. Det är nog nåt med hormomer eller vitaminer eller nåt sånt tror jag!

    SvaraRadera
  3. Snacka om torkvinda! Vilka underbara bilder! Så där känner jag mig ofta... Kramis!

    SvaraRadera
  4. Blev väldigt glad av att se bilderna på Odågan! Störtskön!

    SvaraRadera
  5. Hahaha!! Bild nr 6 är ju för underbar!! :D :D

    SvaraRadera