fredag 21 september 2012

Debutplaner

Jag har en finurlig debutplan, säger jag till Humlespunkarnas matte medan vi strosar över maden med hundarna virvlandes och svischandes förbi ned jämna mellanrum.  Vi väljer en gren som vi egentligen aldrig har tänkt tävla i, och så gör vi det ändå, bara för skojs skull liksom.  Typ freestyle, eller HTM, eller rallylydnad.   Fast inte freestyle.  Men typ HTM eller rallylydnad.

Och det tyckte Humlespunkarnas matte var en alldeles lysande idé, att debutera i typ freestyle eller HTM eller rallylydnad.  Fast inte freestyle, det var vi båda överens om.

Sen blev det kväller, med god mat och ett glas vin.  Eller två.  Det måste ha varit två, för helt plötsligt säger Humlespunkarnas matte Fast vi skulle kunna tävla i freestyle.  Det skulle vi.  Och så nickade hon så där övertygande som hon gör och fyllde på med lite mer vin i glasen.  Men då ska vi göra det på riktigt, med rekvisita och tema och riktiga moooooves säger hon.  Och så visar hon sina eminenta freestyle moves.  Och jag visar mina eminenta freestyle moves.  Och där och då, under stjärnklar natthimmel med ett glas vin i handen, bestämmer vi oss för att göra just så.  Debutera i freestyle.  Med tema och kläder och rekvisita och riktiga freestyle moooooves. 

Nu vet jag vad mamma menade när hon förklarade farorna med alkohol för mig i min ungdom.  Det var just såna här tillfällen hon syftade på.


8 kommentarer:

  1. Haha! Hittade dig via Humlespunk och det här blir nog lika rolig läsning som där!

    SvaraRadera
  2. Japp, det här kommer bli riktigt bra tror jag. Och så ska vi hitta oss en chaufför som kan köra oss till själva tävlingen sen. För vi lär behöva sisådär två glas vin innanför västen igen, för att återigen tycka att det var en jättebra idé, när vi står där på startlinjen.
    (Och vi kollar Linköpingstävlingar till våren. Sikta på maj eller nåt, till exempel.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det där med två glas vin innan starten låter som det enda vettiga i den här planen.

      Radera
  3. Oj! Vilda planer på gång här! Måste nog åka ner till Linköping för att kolla in debuten first hand!

    SvaraRadera
  4. Hm? Husses bror bor i Berg - väldigt nära linköping. Kanske det blir ett vår-besök... Kramis!

    SvaraRadera
  5. Låter som något för mig, 2 glas alkohol sen klarar jag nog av en tävling i någonting ;)

    SvaraRadera
  6. Hejj hejja!! Klart ni ska köra freestyle :D:D
    De som är så roligt!!

    SvaraRadera
  7. Tufft att ge er på freestyle! Det kommer nog gå alldeles strålande för er båda, ser fram emot lite fler bergekipage på tävlingarna här i stan :)

    SvaraRadera