måndag 10 september 2012

Nya nörd grejjer

Jag samlar på nördiga intressen.  Hundnörd är jag ju, men det är vi ju allihopa =)  Och så är jag biologi-nörd (eller Science-Nerd-Barbie, som en klasskompis kallar mig)  Och nu finns risken att jag kommer bli agility-nörd.  Eller åtminstone uppfattas som sådan.  Men om ni uppfattar mig som agility-nörd så får ni jämföra mig med Humlespunkarnas matte, och då kommer ni snabbt inse att jag åtminstone inte är sååå agility-nördig.  Fast just så agility-nördig som Humlespunkarnas matte är finns det nog ingen annan i hela världen som är.

I alla fall, det här blir ett agilityinlägg.  Fast inte ett sånt inlägg med eminenta banritningar eller diskussioner om bästa vägen mellan hinder 12 och hinder 16, för vi har inga hinder 12 och hinder 16.  Vi har bara hinder 1.  Så det så!

Och så här ser det ut när vi tränar på det hindret:



Jag var tvungen att redigera filmen lite, så ni slipper höra hur jag svär som en sjöman när Odågan råkar sätta tänderna i mitt lår istället för i leksaken.  Och för att ni ska slippa se mig hoppa runt på ett ben när jag råkade köra in stortån i backen för att jag inte iddes sätta på mig skor innan jag gick ut.  Och för att ni ska slippa se mig försöka förklara för Odågan i ungefär en kvart att han måste släppa leksaken ibland också.  Men förutom dom bortklippta delarna så gick det ju ganska bra.  Typ. 


6 kommentarer:

  1. Yey! Film! Jag skymtar minsann början till en super-agility-nörd-kompis! Ser ju alldeles überljuvligt ut ju! Du har verkligen en hög agility-fnitter-potential på den Odågan, det kommer rassla i björkarna kring agilityplanen av allt agility-fnitter i Villa HumleSpunk när ni kommer. Sanna mina ord :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken snits över hindren! Jag tror nämligen att ni har TVÅ hinder på Odågsbanan i alla fall? Hinder ett framifrån och hinder två bakifrån! Det där med att springa före med snöre skulle husse aldrig kommit på, men snart ser jag väl honom locka på mig ungefär som med en katt... Kramis½!

    SvaraRadera
  3. Vad stor han har blivit grabben :) Och duktig!

    SvaraRadera
  4. Det här hade jag ju missat! Vad kul med agility! :)

    SvaraRadera