tisdag 11 september 2012

Kallbrand?

Om man kör ner stor-tån i backen (för att man är en klant) så tån blir svullen och lila och väldigt väldigt öm, kan man få kallbrand i tån då?  För det tror jag att jag har, kallbrand i tån.  För den gör hiskeligt ont.  Och Sambo-undersköterska (fast numera fys-tränare) bara fnyser och påstår att så inte är fallet, att man visst inte kan få kallbrand i stortån av att köra ner den i backen så den blir svullen och lila och väldigt väldigt öm.  Och så säger han att jag borde ha kylt den så skulle den inte göra lika ont.  Det säger han nu, 24 timmar efter att jag körde ner den i backen så den blev svullen och lila och väldigt väldigt öm (och eventuellt kallbrandig.)  Nu säger han det, fastän det var han som höll i kameran och därmed såg händelsen live, så att säga.  För 24 timmar sen.  Så om ni aldrig hör från mig igen så har jag fått kallbrand i min svullna lila tå och trillat av pinn.

1 kommentar:

  1. Det är bra att du berättar så vi vet vad det var som drabbade dig om du aldrig mer hörs av ...

    SvaraRadera