måndag 1 augusti 2011

Brunstiga elefanter och nya matskålar

Fick för mig att jag skulle inhandla ett nytt sele till Pipleksaken idag, eftersom han är på väg att växa ur den han har.  Åkte till Zoo Grizzly i Uppsala.  Försök att gå in där och bara handla det som står på listan. Omöjligt.  Tusen kronor fattigare åkte jag därifrån.  Pipleksaken fick i alla fall sitt sele, men dom hade inte hans storlek i svart, så det blev blått och brunt istället.  Men då måste jag ju även köpa ett nytt koppel som matchar, för det svarta går ju inte att ha med det nya selet.  Så passade jag på att köpa nya matskålar också.  Och en liten minikong var till vovvarna.  Och en gris, som jag antar ska låta som en gris när man trycker på den, men jag tycker den låter mer som en brunstig elefant.  Jag köpte även en klövjeväska till Busfröet.  Han tycker ju att vanliga koppelpromenader är det tråkigaste som finns, så förhoppningen är att klövjeväskan ger honom lite mer entusiasm.  Det vore inte helt fel om det hjälpte honom att gå ner ett halvt kilo också.


Nya matchande matskålar.  Svart till Pipleksaken och vitt till Busfröet.



Grisen Greta, som låter mer som en brunstig elefant än en gris.  Ingen höjdare, tyckte hundarna, men det kanske är för att den är nästan lika stor som dom.



Lunchen serverades i varsin kong.  Eftersom både Busfröet och Pipleksaken äter färskfoder, så är det väldigt lätt att trycka in hela måltiden i kongen.  Inte lika lätt att få ut det dock, vovvarna hade fullt upp i närmare en halvtimme med att få ut all mat.  Busfröet vaktade sin kong på fullt allvar.  Nåde den som försökte sno den.  Till och med Pipleksaken höll sig undan!



Pipleksaken valde att ligga i skuggan och smaska i sig maten.  Han var inte lika brydd som Busfröet, och lämnade kongen titt som tätt för att ta en lov runt trädgården och kolla läget med blommorna, innan han återvände och fortsatte att äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar