onsdag 4 april 2012

Bästa valpen i kullen

Jag har haft en väldans tur alla gånger jag har köpt valp och har alltid lyckats få bästa valpen i kullen.  Och det är verkligen tur, mer tur än skicklighet i alla fall.

När vi skaffade Busfröet så var han den som blev över.  Ingen annan ville ha honom.  Men jag kan verkligen inte förstå varför, för han var så bäst som det bara kan bli.  Charmigast och roligast och smartast och gladast och allt annat som slutar på ast.  Bästast, helt enkelt.



Pipleksaken var också helt klart bäst i kullen.  Det är ju bara att titta på han så förstår man varför.  Snyggast och prickigast och rultigast.



Och Odågan är såklart också bäst i kullen.  Det lyser ju långa vägar.  Han är tex lockigast.  Och gosigast.  Och lortigast.  Och framförallt Odågigast.  Japp, odågigare valp får man nog leta efter.  Men det tänker jag inte göra, för det räcker gott och väl med den Odågiga valpen jag redan har.

7 kommentarer:

  1. Tänk vilken tur vi alla har som alla fick den bästa valpen i kullen! ;-)

    SvaraRadera
  2. Ja tänk att vi alla har förmågan att få den bästa!

    SvaraRadera
  3. Visst är det märkligt? Rudi var också en överbliven yngling, har aldrig fattat varför dom sparade den bästa till oss!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, just Rudi hade i alla fall jag snappat upp på en gång om jag var valpspekulant. Det syns ju långa vägar att han var bästa valpen i kullen.

      Radera
  4. Hm? Jag säger ingenting jag. Jo förresten, jag är den bästaste hunden matte och husse har haft! Dom har lyckats riktigt bra fast dom aldrig haft hund förut... Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är nog du som har lyckats riktigt bra med dom, snarare än tvärt om ;-)

      Radera
  5. Förstår dig! Jag har också haft en väldans tur och alltid fått dom bästaste ;)

    SvaraRadera