torsdag 12 april 2012

Törs jag anmäla oss?

Snart är det dags för Berger Träffen 2012.  Den går av stapeln den 17 maj med officiellt vallanlagsprov på Mårtensby Gård utanför Uppsala.  Den 18 maj är det klubbmästerskap i vallning, också på Mårtensby Gård.  Den 19 maj är det utställning och den 20 är det KM i lydnad, rallylydnad och agility.

Jag hade tänkt släpa med mig Odågan för att vara publik på KM i vallning på fredagen och även vara publik på lördagen och söndagen på utställningen och KM tävlingarna.  På lördagen är det även grillning för samtliga som vill.  Och vi vill.



Men ska vi bara var publik på lördagen, eller ska vi ställa upp i utställningen?  Koppelgående är ju inte riktigt vår grej, men det är ju en hel månad kvar.  Törs jag anmäla oss eller ska vi nöja oss med att vara publik?

11 kommentarer:

  1. Jag håller på att klura på själva resan, vet inte om jag ska köra bilen själv (hu vad långt att köra själv) eller ta tåget (sex-sju timmar med en Spunk på tåg?)...
    Men jag vill ju dit, så jag får lösa rese-eländet på nåt vis.

    Och såklart du törs anmäla dig ;)
    Spunk och jag kan fixa heja-vimplar och stå vid kanten och vifta?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ok, då är saken avgjord, jag anmäler mig. Men bara om du lovar att vifta med vimplar. Och så vill jag ha en heja-ramsa också!

      Radera
  2. klart du ska anmäla er :) det fixar ni på en månad

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag litar på ditt omdöme. Bara att sätta igång och hårdträna. Och går allt åt helvete så skyller jag på dig =)

      Radera
  3. Jaa anmäl :) en bergerspecial är en bergerspecial ska du dit så ställ ut odågan :) Det är ju en tränings sak, odågan kanske sköter sig perfekt när det är utställningskoppel och träning som gäller :))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite så känner jag faktiskt. Dessutom är domaren tydligen kung inom rasen, så det vore ju dumt att missa att få kritik av honom.

      Radera
  4. Svar
    1. Gudfadern har talat! Vi anmäler genast.

      Radera
    2. Så ska det låta, min son...

      Radera
  5. Tack! Hoppas det jag med, han har tyvärr alltid sån otur.. :/ kram!

    SvaraRadera
  6. Om ni kommer dit så våga inte dyka upp oanmälda!!! ;)

    SvaraRadera