söndag 8 april 2012

Växer så det knakar!

Jag har ju inte varit så värst flitig med att väga och mäta Odågan sen han kom.  Men så uppmanades jag av Odågans halvbrorsas matte att göra det, så här kommer lite resultat:

14 veckor - 6.4 kg.  (Kunde inte mäta honom för han ålade sig så mycket)

15 veckor - 7 kg och 38 cm hög.

16 veckor - 7.6 kg och 38 cm hög.

Märk väl att höjden är bara ett ca mått.  Att få en bergervalp att stå still medan man fipplar med en tumstock och en bok är inte det enklaste.

Här kan ni i alla fall jämföra Odågans mått med halvbrorsan Kaos.

Och så lite bilder på det lurviga odjuret.




5 kommentarer:

  1. Mäh halledudanemej :)
    Om en centimeter är han lika stor som Spunk.

    SvaraRadera
  2. Men Spunk är ju en söt och försynt liten flicka. Odågan ska ju bli en stor och stark pojke. Och så kanske han inte alls är 38cm. Han kanske stod på tå. Dom gör ju gärna så =) Och Spunk kanske böjer lite på knäna när du mäter. Det skulle inte förvåna mig. Hon verkar vara lite lurig på det viset =)

    SvaraRadera
  3. Oj, så stor du blivit , min gudson!

    SvaraRadera
  4. Vad fin han är! :) Kaos matte inspirerade mig också till att börja mäta och väga, en gång i veckan. Fast lite nojeri över agilityn var det också som fick mig att börja mäta ;)

    SvaraRadera
  5. Vad stor han har blivit! Och snygg :)

    SvaraRadera