fredag 13 april 2012

Nu är det gjort

Nu är vi anmälda till rasspecialen nästa månad, jag och Odågan.  Anmälan är inskickad, avgiften är betald, nu finns det ingen återvändo.  Har smått ont i magen över det hela, men eftersom Odågans gudfar Rudi tyckte att vi skulle delta, och Spunk och hennes matte ska köra med heja-rop i publiken, och sist men inte minst, Odågans uppfödare har hotat mig till livet om jag inte ställer upp, så hade jag ju liksom inte så mycket val.

Så nu gäller det att träna som idioter dom kommande fem veckorna.  Vi ska mästra det där med koppelgående.  Och att stå.  Och att titta på tänder.  Och att stå på ett bord.  Och mina tävlingsnerver.  Men inte idag.  Idag ligger vi i soffan och har ont i magen över allt vi ska hinna med.

4 kommentarer:

  1. Tips! För att jag skulle slippa magont när Spunk skulle ställas ut, så var det uppfödaren som visade henne. Plättlätt ;)

    SvaraRadera
  2. Men jag vill ju ha vimpelviftande och heja-ramsa. Det får jag ju inte om uppfödaren ställer åt mig =)

    SvaraRadera
  3. Rätt beslut, min gudson! Även om jag aldrig i mitt liv satt min tass på någon utställning, så vill jag gärna att du gör det här för Gudfadern!

    SvaraRadera
  4. Jojo! Nog märks det att det är fredag 13:e! Anmäla sig så där bara. Det blir spännande att följa vägen dit... Kramis!

    SvaraRadera