fredag 29 juli 2011

I dag har Pipleksaken hjälpt Sambo att leta efter svamp i skogen.  Det fanns ingen svamp, men Pipleksaken och Sambo hade det nog ganska trevligt ändå.  Medan dom var borta passade jag och Busfröet på att ha lite ensamtid och träna lite slalom mellan benen och andra värdelösa trick.

Jag och Pipleksaken har även hunnit med att börja på förbudsträning.  Jag började med att ha en godis i handen framför Pipleksaken.  När han försökte ta den så täckte jag över godisen med min tumme så han inte kunde äta upp den.  Så fort han slutade försöka få tag på den så klickade jag och belönade med godiset.  Efter några försök så fattade han att han skulle låta godiset vara i min öppna handflata, och då väntade jag ut att han även skulle titta på mig innan jag klickade och belönade.  Vi avslutade passet när han gett mig ögonkontakt tre gånger.  Man vill ju sluta när man är på topp liksom.  Inte illa att komma så långt med en liten Pipleksak på bara ett träningspass!

Busfröet har för övrigt varit hyperjobbig hela dagen.  Han har skällt helt hysteriskt på allt han ser, och även en hel del som inte ens fanns att se.  Det blir nog miljöträning för honom ett tag framöver.

I morgon ska jag och Pipleksaken åka till Östhammar.  Valpkursarna ska träffas och promenera lite i "storsta'n" med dom små liven.  Det ska bli trevligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar