lördag 16 juli 2011

Vallhundar och fårskallar

I dag har jag varit iväg på äventyr.  Själv.  Utan Busfröet och Pipleksaken.  Jag var i Mårtensby och tittade på när ett gäng Berger de pyrenees vallade får.  Efteråt åt vi alla lunch tillsammans, sen satt vi och snackade och jag fick träffa alla hundarna.  Nu vill jag ha en sån ännu mer.  Och jag vill valla.  Och tävla lydnad.  Och bruks.  Och agility.  Oj vad jag vill mycket.  Men först av allt vill jag ha en valp. 

Det var uppfödare från Kennel Dirgis som höll i vallträffen, och hundarna där var från  hennes uppfödning. 

Jag släpade med mig stora tunga kameran hela vägen dit.  Men tror ni jag tog några bilder då?  Nej, självklart inte.  Jag var alldeles för upptagen med att klappa på hundar och prata med andra hundnördar.

Därför gör jag som jag brukar, och snor ett par bilder från nätet.  Utan att fråga om lov.  Och utan att ange källa.  FY på mig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar