fredag 13 januari 2012

I morgon blir det valpmys

I morgon klockan tolv ska jag besöka Mari och träffa valpkullen för första gången.  Det är ett under att jag kan sitta still länge nog för att skriva det här inlägget, för det spritter av glädje i hela kroppen på mig.  Jag ska så klart ta med kameran och ta mååååånga bilder.

Och så är namnet bestämt.  Men det är en hemlis.  Men jag fick välja hans stamtavlenamn själv, så det börjar förståss med bokstaven O, eftersom det är O-kullen.  Och det är ju inte lätt, att hitta ett passande namn på bokstaven O.  Ett som passar som både stamtavlenamn och som tilltalsnamn.  Men jag hittade ett.

Busfröet och Pipleksaken är inte alls lika uppspelta som jag just nu.  Inga glädjespritt i deras kroppar inte.  Dom ligger blickstilla och låstas sova båda två, det har dom gjort helaste dagen.  För det toksnöar ute, och blåser upp till storm.  Då är det säkrast att låstas sova, tycker dom.  För om matte-hundnörd ser att man är vaken, då släpas man ut på promenad, oavsett väder, har dom fått för sig.  Och dom har ju lite rätt, för en promenad i friska luften vore ju trevligt, även fast det är mörkt och snöigt och blåsigt.  Men det går ju inte, för dom sover ju uppenbarligen, där dom ligger helt blickstilla och kniper ihop ögonen jättehårt så man inte ska se att dom är vakna.

4 kommentarer:

  1. Roligt! Ser fram emot bilderna :D

    Och ett pojknamn på O... Ska bli spännande att se vad det blir för något :)

    SvaraRadera
  2. Jag försöker lista ut ett klurigt sätt att viska det till dig, så ingen annan hör. För det är ju egentligen en hemlis :-)

    SvaraRadera
  3. Kanske får han heta Odågan?
    Oavsett namn så ser vi frtam etmot många fina foton på underverket!

    SvaraRadera
  4. Odågan var ett fantastiskt bra namn att använda för honom här i bloggen, jag snor det rakt av :-) För jag vill ju inte hänga ut mina stackars hundar på nätet med deras riktiga namn, då kanske dom känner sig kränkta :-)

    SvaraRadera