söndag 29 januari 2012

Nu är han min!

Nu är han min.  I dag har jag besökt Mari och hennes hundar, och klappat valpar och gosat och busat och blivit biten i både fingrar och tår.  Och valt valp, det har vi också gjort.  Och betalat för valp.  Så nu är valp min.  Men jag måste ju vänta i hela en vecka och sex dagar innan jag hämtar hem honom.  Men ändå, han är ju min nu. 

När vi skulle välja så stod det mellan två valpar (för mig) så jag och Mari diskuterade vad valparna hade för personligheter och vad jag hade för mål, och då kom vi fram till vilken som skulle passa mig bäst.

Och här är han, min valp.

8 kommentarer:

  1. Åhh vilken söt liten valp :) Förstår att du längtar tills du får hämta den.

    Vad är det för ras och hur stor blir den som vuxen?

    SvaraRadera
  2. Åh vad roligt!! Men ack vilken lång vänta dessa dagar är, sen när valpen fått komma hem så swishar det till så fyller den 1, valp tiden är lite för kort ;)

    SvaraRadera
  3. Himmel en sån goding! Skulle vara kul om du berättade hur resonemanget gick! Varför valde du just den här valpen och inte den andra? Visst är det ett jobbigt val men det är tur att man inte vet vad man väljer bort i det långa loppet. Det känns alltid som att "det var tur att det blev just vi två" med hundar... ;-)

    SvaraRadera
  4. JAMENVISST! Lille Grön! Det var ju det jag sa för länge sen ju!Grattis!

    SvaraRadera
  5. Den rasen har jag nog varken hört eller sett nått om förut. Ska bli spännade att få se lite mera bilder sen när du får hem den. Är det en tik eller hane föresten?

    SvaraRadera
  6. Galet förtjusande tufsing det där! Och man ser verkligen att det finns förutsättningar för ett sprudligt berger-flärp i de öronen :)

    SvaraRadera
  7. Tack! Blir lätt bra bilder med en sådan modell hehe.

    GUD, jag dör! Vad söt han är! Nu måste du längta något grymt!

    SvaraRadera