tisdag 17 januari 2012

klossträning

I dag har vi tränat med klossen igen. Jag tänkte att det kunde vara lite smart om Busfröet var van att utgå från min högra sida om vi ska börja träna på slalom mellan benen. Och det är ju redan tisdag och vi har inte ens börjat med slalomträningen ännu. Så min plan var att ha klossträning som det första träningspasset under dagen, så att han inte skulle blanda in en massa annat. Och med en massa annat menar jag förstås hoppstå.

Busfröet har aldrig tränat med klossen inomhus förut. Jag brukar hoppa över det steget i vår träning och köra utomhus direkt. Men så här i efterhand förstår jag ju vitsen med att träna saker i så många olika miljöer som möjligt, även inomhus, för det tog ett tag för Busfröet att förstå vad jag ville. Tillslut fick jag lov att köra lite tasstarget på en wettex trasa och sedan lägga trasan ovanpå klossen (Vår Kokbok) och då verkade det lossna i skallen på Busfröet.

Men det var svårt det där med att gå åt höger istället för vänster, tyckte Busfröet. Även fast han fattade i stort sett på en gång att han skulle till höger, så slängde han gärna in några vänstervarv här och där, ifall man kunde bli belönad för det också. Ibland struntade han i klossen totalt, och gjorde sina allra finaste ingångar till min vänstra sida. Typ ”Hallå matte-hundnörd, vad tragglar vi det här för? Jag kan ju redan ser du väl?”

Jag avbröt övningen ganska tidigt. Dels för att jag ville sluta när vi låg på topp (annars har jag en dålig vana att vilja fortsätta träna mer mer mer) och dels för att Busfröet inte hade erbjudit ett enda hoppstå, så jag ville inte utmana ödet. I morgon är det hårdträning som gäller. Annars kommer vi få skämma ögonen ur oss, jag och Busfröet, när alla andra lyckas med baklänges slalom, och vi inte ens får till framlänges ordentligt.




2 kommentarer:

  1. Slalom? Så brett mellan benen har jag inte... ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, nej det är nog inte eran grej. Men Alfons är ju bra på så mycket annat =)

      Radera