fredag 10 februari 2012

Hur man fördriver 18 1/2 timme...

Bara 18 och en halv timme kvar.  Eller egentligen 18, för det tar ju en halvtimma att köra dit också.  Alla mina försök till att fördriva tiden går i stöpet.  Jag provade med långpromenad, men tasskramp satte stopp för det och vi fick lov att vända hem igen.  Jag började att sy overaller till dom nakna, men man sitter ju som ett arsel lutad över symaskinen så jag fick ont i ryggen och gav upp halvvägs genom första overallen.  Jag tänkte att jag skulle träna in lite onödiga trix, men då hade Sambo tänt brasan i kaminen, och då kan man ju glömma att få någon uppmärksamhet av dom värmedyrkande nakna.  Jag ska nog räta ut ryggen lite till, sen blir det till att fortsätta att sy, för annars återstår bara att tvätta och städa som tidsfördriv, och det känns ju jävligt onödigt!

4 kommentarer:

  1. Å, vilket lidande! Häll ut pärlsocker på golvet som du plockar upp ett och ett med fingrarna. Knappnålar fungerar lika bra (om inte bättre). Om hundarna får välja så tar de nog alternativ 1. Då kommer tiden att gå jättefort!

    SvaraRadera
  2. Så. Nu har jag försökt dra mitt strå till stacken för att din väntan ska bli lite kortare och klockan gå lite fortare ;)

    http://humlespunk.wordpress.com/2012/02/10/for-man-vill-ju-vara-en-god-bloggkompis-och-stotta-folk-nar-de-har-det-rastlost/

    SvaraRadera
  3. Förstår att tiden går sakta när du väntar. Du får ta och sova en massa för då brukar tiden gå fort ;)

    SvaraRadera