lördag 11 februari 2012

Saker man glömmer bort om valpar

*  Dom har sylvassa tänder.
*  Dom kissar HELA tiden.
*  Man oroar sig för allt!  Att dom inte äter, att dom inte dricker tillräckligt, att dom dricker för mycket, att dom inte får tillräckligt med sömn, att dom sover för mycket, att dom inte bajsar ofta nog, att dom ska ta sig in i badrummet och toalocket inte är nedfällt och dom hoppar upp och landar i toaletten med huvudet före och drunknar, att dom ska ramla ur soffan och bryta varje ben i kroppen, att dom ska tugga i sig något som fastnar i magen och man måste operera, att man har tagit sig vatten över huvudet och kommer misslyckas totalt i deras uppfostran....

Det har inte ens gått tolv timmar ännu och jag är redan ett nervvrak.

8 kommentarer:

  1. Hahaha, vi är nog lite likadana allihop på den fronten. Första två-tre dygnen tycker jag är värst, man vet inte om valpen kommer gråta nonstop hela natten, eller springa bort om man har den lös på gräsmattan.

    Hu vad jag känner igen mig ;)

    SvaraRadera
  2. haha! tack, det var skönt med en påminnelse så kanske min valpsjuka försvinner..

    SvaraRadera
  3. Då ska jag inte berätta för dig vad som hände mig och Alfons när han var ny hos oss. För er som ändå vågar, klicka på länken...http://velourpojkenalfons.blogg.se/2010/january/sparlost-forsvunnen.html Jag får fortfarande ont i magen när jag tänker på det.

    SvaraRadera
  4. Haha, ja visst är det så :) Men det brukar lugna ner sig efter några dagar när man kommer in i valpvardagen.

    PS. Jag länkade till din blogg idag, hoppas det är okej!

    SvaraRadera
  5. AHh!!, våran Theo som börjar bli riktigt stor nu, jag vill att han ska bli liten igen!, men som du säger man glömmer allt vad det innebär att ha valp :)

    SvaraRadera
  6. Kommer nog att gå utmärkt för er ska du se!

    Det tog Kaos ett par dagar att visa sitt rätta jag, innan dess var han världens lugnaste lilla valp ;)

    Lycka till, så ses vi på rasträffen sen! :)

    SvaraRadera
  7. Hm, var jag verkligen sådär också när jag var valp? Tror inte nån oroade sig här hemma, men jag är ju deras första hund så dom förstod väl inte bättre. Hoppas oron gått över nu... Kramis!

    SvaraRadera