torsdag 23 februari 2012

Sovplatser

Den nya mjuka fina (svindyra) hundbädden som matte-hundnörd köpte till Odågan duger INTE att sova i.  På sin höjd kan man ta en snabb tupplur i den, men den duger uppenbarligen inte till mer än så.  Sova gör man på någon av följande platser:

På den smutsiga dörrmattan vid balkongdörren där det drar kallt från kattluckan.

På matte-hundnörds gummistövlar efter att man har släpat ut dom i hallen.

På golvet intill soffan så matte-hundnörd nästan trampar på Odågan varje gång hon reser sig från soffan.

På en kudde som man har snott från soffan och släpat ner på golvet till valfri plats.

Men hundbädden är tydligen ett ypperligt ställe att förvara alla leksaker i.  Och strumpor.  Och vantar.  Och en och annan sko.  Och, när tillfälle ges, badrumsmattan.  Tur att bädden kommer till nytta i alla fall.

10 kommentarer:

  1. Uppenbarligen har han inte läst bruksanvisningen till bädden, eller också tänker han lite "outside the box". Troligtvis det sistnämnda eftersom valpar har lite svårt att sitta still så pass länge att de hinner läsa en hel bruksanvisning.

    Och det är ju egentligen nåt bra, att ha en valp som tänker "outside the box". Kreativ och påhittig, liksom.
    Eller, jag tror det är nåt bra. Sånt där kan ju bli lite tokigt också.

    (Just nu har du en ordverifiering som tar knäcken på en, om jag kommenterar sällan här på en stund så vet du varför.)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har plockat bort ordverifieringen och ändrat från pop-up fönster tillbaka till det jag hade förr. Gillar inte pop-up fönsterna eftersom jag inte kan kommentera kommentarerna. Hoppas det funkar att kommentera.

      Radera
  2. Det funkar bra. Tack för att du plockat bort ordvrifieringen. Den var riktigt besvärlig att tyda.

    SvaraRadera
  3. Hahaha! Jag känner igen det där. Det är ingen idé att köpa hundbäddar, de duger bara till förvaring!

    SvaraRadera
  4. Jag tycker att det låter som om Odågan tänker växa upp till en helt normal hund. Han skulle förmodligen sakna sin dyra bädd om du tog bort den, men när han känner för det så kommer han nog att sova gott där. Husse tackar för att du tog bort ordkrånglet...

    SvaraRadera
  5. haha lilla sötnosen, känner igen mig i det där och min förtvivlan när Felice vägrade ligga i sin bädd! Nu kan hon göra det ibland med uppenbarligen är husets två bästa platser soffan och mattan under bordet... Detta trots två bäddar, en bur och en egen soffa! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att höra att jag inte är ensam om att ha slösat bort en massa pengar =)

      Radera
  6. Det kan ju vara så att Odågan vill spara på sin fina bädd så den håller längre ;)

    SvaraRadera
  7. Haha, minns när Pascal var liten: Saknar du något? Titta i Pascals bur! Jodå, kängorna hittade jag där emellanåt också. Och skulle man kunna sova nån annanstans än under mattes fötter?, hälsar mattekära Kaos ;)

    SvaraRadera