måndag 13 februari 2012

Världens smartaste valp

Jag har världens smartaste valp.  Jo, det är faktiskt sant.  Efter tre dagar hos oss har han redan börjat säga till när han vill gå ut.  Nu inbillar jag ju mig på inget sätt att han talar om att han behöver kissa eller bajsa, han vill nog mest ut och leka, och så råkar han kissa och bajsa när han kommer ut, så där bara i förbi farten liksom.  Men ändock!  Han går prompt till balkongdörren och väntar på att bli utsläppt.  Världens smartaste valp säger jag ju.

Och vilken lycka att faktiskt ha en hund som vill vara ute fastän det är minusgrader och lite tråkigt ljus.  Eller inget ljus alls efter klockan fyra på eftermiddagen, för den delen.  Dom nakna vill ju inte alls följa med ut för att rastas varje timme, så dom sitter inne i värmen och tittar på oss genom fönstret.  Man hör ända ut i trädgården vad dom säger till varandra.

-Dom är ju inte riktigt kloka, så dom skuttar i snön.  säger Busfröet.
-Inte kloka på riktigt, säger Pipleksaken.

7 kommentarer:

  1. Vad bra att lilla Odågan säger till när han vill ut, även om han egentligen bara vill ut och busa. Men han gör ju ändå vad han ska ute när ni kommer ut :)

    Ja det var en skön promenad :) Kul med lite sällskap både för mig och Vinja. Hon hade ju jätte kul med lille Texas :)

    SvaraRadera
  2. Fint att du tagit kommandot med en gång. Just det där går mina människor på också varenda gång jag sätter mig innanför köksdörren. Husse har en äggklocka som han sätter på 7 minuter när han släpper ut mig så han inte glömmer att jag är ute, för han är som sagt en hel del över 60. Jag är förresten övertygad om att DU också kommer att bli stor. Söt och härligt lurvig är du ju redan... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Vilken söt liten odåga ni fått hemma hos er. Förstår attt du är lycklig nu när väntan är över.

    SvaraRadera
  4. Jag gick in på layout och såg att det fanns en ruta högst upp i vänster hörn där det står "Favikon". Var tvungen att kolla var det var så jag testade att ladda upp en bild och det blev ju bra :) Bilden måste dock vara helt fyrkantig, annars går det inte att ladda upp den. Och lätt att se, annars blir det bara ett blurr.

    SvaraRadera
  5. Vad kul att Odågan kommit in så bra i flocken och hemmet. Verkar vara en härlig valp!

    SvaraRadera
  6. Hej
    Är det föresten okej om jag länkar till dig så jag kommer ihåg att besöka er.

    SvaraRadera
  7. du uppfostrar honom bra på en gång. jag förstår ditt tänke sätt där med en hund som gillar att vara ute i alla väder. lite en sådan skulle jag med vilja ha en som inte fryser om man står still :)

    SvaraRadera