onsdag 8 februari 2012

Nu är det nära

Tre dagar kvar.  Och här hemma fortsätter vi med förberedelserna.  Planen att få dom nakna att sova själva utanför sovrummet går framåt, men sakta.  Vi har i alla fall listat ut att det går bättre om jag går och lägger mig först, och så är Sambo uppe ett tag till.  För Busfröet bryr sig inte om att leta efter Sambo när han har gått och lagt sig.  Men om jag går och lägger mig sist, då blir det gråt och tandagnisslan från Busfröet, för tydligen så rasar hela världen om matte-hundnörd försvinner.

Men om Sambo är uppe med dom tills dom kommit till ro, då går det bra.  Ett litet tag.  Och så länge inte grannhundarna (dom som bor i Ap-huset) inte börjar skälla.  Och så länge inte katten bestämmer sig för att använda kattluckan.  Och så länge ingen bil låter utanför huset.  Men om inget av det händer, då får matte-hundnörd sova ostört i flera timmar.  Åtminstone fram till småtimmarna.

Men vi har en plan-B också.  Den består av att Pipleksaken och Odågan får sova tillsammans utanför sovrummet (för Pipleksakens värld rasar inte om matte-hundnörd inte befinner sig inom synhåll) och så får väl Busfröet sova i sängen med oss helt enkelt.  Men allra helst så ska dom alla tre sova utanför sovrummet.  Men vi får se hur det blir med det.

Och när Odågan kommer, då kommer så klart matte-hundnörd flytta ut till vardagsrummet dom första nätterna tillsammans med hundarna.  Tur att man har en stor soffa!

Och sötare Odåga får man ju leta efter.  Eller vad säger ni?

3 kommentarer:

  1. Skälla på natten känner jag igen, de första nätterna efter vi flyttat, då alla ljud var nya, så kunde Humlehunden skalla till mitt i natten av någon häger som skrek ute på maden, och då hängde Spunkvalpen på blixtfort.
    Som tur är gick det över.

    Hoppas det löser sig med soverierna för er :)

    Och söt som socker :)

    SvaraRadera
  2. Nu håller vi andan av spänning!

    SvaraRadera