onsdag 29 februari 2012

Hur man tacklar trappsteg.

Måste bara visa denna bildserie på mitt fantastiska Busfrö som jag tog idag.  För två år sedan fick jag en väldigt finurlig systemkamera av Sambo med en himla massa finesser på som jag inte ens förstår mig på.  Men en av dom få finesserna som jag använder mig av är sportinställningen.  Man håller ner knappen på kameran så smattrar det som en kulspruta och den fångar flera bilder per sekund.  Sånt är bra att ha när man har ett Busfrö i familjen.




Busfröet gör sig redo för att hoppa upp för dom två trappstegen som leder upp till altanen.  (Trappstegen syns inte ens i bild ännu)



Längst till vänster i bilden kan man urskilja första trappsteget.



Busfröet förbereder för landning


Touch down.



Fler bilder på hundarna kommer senare idag.  Jag måste bara rensa bland dom hundratals bilderna jag tog i solskenet.

4 kommentarer:

  1. Soprtinställningen är oumbärlig om man har hund i familjen, tycker vi!
    Mysig bildserie!

    SvaraRadera
  2. Hundar hoppar så smidigt så man ser inte hur långt dom verkligen hoppar förrän man fryser det på bild. Häftiga bilder :)

    SvaraRadera
  3. Hihih, vad härliga bilder! Och grattis till nya valpen :) Vad kul!!! Kram från oss!

    SvaraRadera