fredag 17 februari 2012

Ibland får man lov att vara uppfinningsrik

Jag hittade världens bästa kloss att träna bakdelskontroll med.  Förr har jag alltid använt skokartonger, men dom är inte så långlivade (sviktar i mitten efter ett tag) och inte så stabila (glider lätt undan).  Så häromdagen rotade jag runt i alla skåp och skrymslen efter något nytt och bättre.  Och där, plötsligt, så stod den, den perfekta klossen.  Tio cm hög, och femton cm längs sidorna i tungt trä.  Det är en ostbricka/skärbräda som vi fick i julklapp för flera år sedan, och alldeles perfekt ur hundträningssynpunkt.  Så perfekt så jag undrar nästan varför den säljs som ostbricka/skärbräda över huvudtaget, istället för att finnas på t.ex canis.se i deras webshop. 

När Sambo upptäckte att jag hade snott ostbrickan/skärbrädan var han inte alls lika lyrisk som jag var över fyndet.  Han förstod inte alls vitsen med att ta en fin ostbricka i gediget trä som vi hade fått i gåva (av hans syster) och låta hundarna trampa runt på den.  Han tyckte nog till och med att det var slöseri på en fin ostbricka.  Jaja, jag kan ju inte förvänta mig att han ska förstå, eftersom han inte är hundnörd.  Jag får väl helt enkelt köpa en ny ostbricka/skärbräda åt honom.  Kanske med lite tillhörande ost, så blir han extra glad.

7 kommentarer:

  1. Här kör vi med ihop tejpad telefonkatalog :)

    SvaraRadera
  2. Hm? Bakdelskontroll borde nog jag öva också. Fast inte om jag ska stå på nåt. Husse och matte tycker att jag har slagit ner ganska mycket glas och porslin från borden för jag har lite svårt att behärska bakdelen när jag är glad, och det är jag för det mesta... Kramis!

    SvaraRadera
  3. Ja nog är dom lite konstiga gubbarna ibland som inte uppskattar våra uppfinningar ;) Såklart att dom ska ha en fin ostbricka att träna bakdels kontroll på :)

    SvaraRadera
  4. Ni har fått en blogaward hos oss :)

    SvaraRadera
  5. Hihihi ibland förstår de inte sig på oss helt enkelt.

    SvaraRadera
  6. haha loves that, hussar och sambos är ju inte alltid lika smarta och uppfinningsrika som oss ;) Lägger till dig på Bloglovin nu, hoppas det är ok=)

    SvaraRadera
  7. Vilka gulliga och roliga små hundar jag sprang på här! Trillade in från en annan blogg för namnen gjorde mig nyfiken,hi hi.
    Matte bara smälte...

    Trevlig helg från liten Smula!

    SvaraRadera